Polish Czech Danish Dutch English Estonian Finnish French German Irish Italian Latvian Lithuanian Norwegian Portuguese Russian Slovak Slovenian Spanish Swedish Turkish Ukrainian Welsh

Okręgowe Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Gdyni Spółka z o.o. w sezonie 2020/2021 ponownie będzie wspierać nasze Stowarzyszenie. Znana gdyńska firma, to przedsiębiorstwo znane z wysokiego poziomu odpowiedzialności społecznej, o czym świadczy wspieranie nie tylko sportu ale także instytucji kultury czy inicjatyw lokalnych. Z faktu, że OPEC GDYNIA ponownie gości na pokładzie Stowarzyszenia Inicjatywa ARKA przyjmujemy z zadowoleniem oraz w poczuciu dobrze wykonywanej pracy treningowej i wychowawczej wobec naszych młodych piłkarzy.

 

Czytaj więcej...

ZALETY. CO UBRAĆ, JAK TRENOWAĆ?
Trening na świeżym powietrzu nawet przy niskiej temperaturze, to jedna z najlepszych możliwych aktywności, jaką można zaserwować naszemu ciału.
ZALETY ZIMOWEGO TRENINGU NA DWORZE
Wielu osobom trening zimą kojarzy się z przeziębieniami, ale regularny ruch na dworze przy odpowiednim ubiorze to gwarancja doskonałej odporności.
Dlaczego? Po wysiłku rośnie w naszym organizmie produkcja białych krwinek, a te z kolei chronią nasz organizm przed chorobami.
Nasze ciało po prostu się hartuje.
Trening na świeżym powietrzu to świetna okazja do dotlenienia się – co nie tylko po prostu wyjdzie nam na zdrowie, ale i usprawni naszą pracę mózgu (dużo szybciej się uczysz) oraz pomoże w lepszym spaniu!
JAK TRENOWAĆ ZIMĄ?
▶️Jeśli tylko możesz, oddychaj nosem. Dzięki temu ocieplisz powietrze i zmniejszysz ryzyko przeziębienia. Oddychanie przez gardło wzmacnia odporność, ale sprawdza się tylko, jeśli jesteś zdrowy.
▶️Zawsze pamiętaj o rozgrzewce. Zimą o wiele trudniej rozgrzać mięśnie, bo są bardziej spięte (skurcze mięśni też pomagają nam się ogrzać i utrzymać temperaturę)
▶️Trening przy niskiej temperaturze powinien być krótki – maksymalnie do godziny czasu.
JAK SIĘ UBRAĆ NA TRENING ZIMĄ?
▶️unikać wielu warstw, lepiej mieć ich z 2-4 maksymalnie
▶️unikać bawełnianych rzeczy
▶️koniecznie zadbać o rękawiczki, czapkę i szalik. To zestaw obowiązkowy, zwłaszcza czapka. Przez głowę najszybciej ucieka ciepło! No i chroni uszy przed zawianiem.

Dlaczego treningi powinny odbywać się na powietrzu także jesienią i zimą? Jak to możliwe, że dziecko nie przeziębi się, rozchoruje, podczas, gdy pada deszcz lub śnieg? Dlaczego efektywność zajęć na powietrzu jest o wiele większa niż w sali gimnastycznej? Co jest zdrowsze, trening na zimnym, świeżym powietrzu i na podłożu miękkim czy w ciepłym, suchym powietrzu na twardym podłożu w hali? Te pytania zadają sobie najczęściej rodzice najmłodszych piłkarzy. Przybliżamy argumenty za tym, że treningi na powietrzu w gorszej pogodzie mają o wiele więcej korzyści, niż zabawa w sali gimnastycznej.

 

Czytaj więcej...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liczba odwiedzin: 1114724
Sportowe szkolenie dzieci i mlodziezy w SI Arka, wspolfinansowane jest przez gmine Gdynia.
© SI ARKA GDYNIA 2012